Home » Blog » Afvallen met behulp van spinning

Afvallen met behulp van spinning

Afvallen met behulp van spinning

Spinning staat ook wel bekend als een sport waar je véél calorieën mee kan verbranden. Doordat je tijdens een spinningles je hartslag flink omhoog laat gaan verbrandt je veel calorieën. Daarnaast werk je tijdens een les ook nog eens aan sterkere beenspieren. Tijdens een les zoals Rocycle doe je naast spinning ook oefeningen met behulp van gewichtjes, daardoor werk je niet alleen aan sterkere beenspieren, maar ook aan armspieren. Wanneer je wilt afvallen is het belangrijk om kritisch te kijken naar jouw calorie-inname. Afvallen met behulp van spinning is echter ideaal om sneller af te vallen dan dat je zou doen wanneer je alleen op je voeding let.

Hoeveel calorieën verbrand je tijdens spinning?

Het aantal calorieën die je verbrandt tijdens een spinningles kan per persoon verschillen. Er spelen namelijk meerdere factoren mee. Op sommige factoren kan je zelf invloed uitoefenen en op andere factoren niet. Wanneer je een hoger gewicht hebt verbrandt je vaak meer calorieën dan iemand die minder weegt. Zo kan je wel 9 calorieën per kg lichaamsgewicht verbranden per uur. Fiets je echt op je gemakje en gaat je hartslag bijna niet omhoog? Dan verbrand je minder dan iemand die echt helemaal tot het “gaatje” gaat. Hoe intensiever de les, hoe meer calorieën je verbrandt. Het is dus belangrijk om je echt goed in te zetten om er zo veel mogelijk uit te halen.

Afvallen met behulp van spinning

In de basis is afvallen eigenlijk heel erg simpel. Jouw lichaam moet minder calorieën binnenkrijgen dan het verbruikt. Het werkt dus op twee manieren. Je kan door regelmatig te sporten en veel te bewegen zorgen dat jouw lichaam meer calorieën verbruikt. Door goed op je voeding te letten en te kiezen voor voedzame producten met minder calorieën beperk je je calorie-inname. Het is belangrijk om hier een goede balans in te vinden. Vaak wordt er aangeraden om – wanneer je wilt afvallen – eerst te kijken naar je calorie-inname en naar je voeding. Daarna kan je kijken naar sport en beweging. Dat kan je inzetten als aanvulling om extra af te kunnen vallen. Het is wel belangrijk om jezelf niet uit te hongeren. Jouw lichaam heeft calorieën nodig als bouwstenen en voor energie. Je wilt ook het zogenaamd jo-jo effect voorkomen.

nv-author-image

De Spinning365 redactie bestaat uit drie personen. Zij testen, bekijken en schrijven reviews over spinningfietsen en geven hun eerlijke mening. Daarnaast bekijken ze het laatste spinning-nieuws en geven ze tips over alles wat met spinning te maken heeft!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *